1 Ağustos 2013 Perşembe

ESKİCİ VAZİFESİNDE BİR KEÇE NAZARLIK 2

Dedim ki sonra sonra kendime, "Boşver eskiciyi meskiciyi, çıkar bakalım elindeki malzemelerden ne var senin ruhuna iyi gelebilecek... Rahat bırak adamları da, senin ruhunun eskilerini kim ne yapsın. Adamlar, gömlek, pantol derdinde. Hem bakarsın bir akşamüstü evlerden birinden bir kovaya karşılık eski pantol yerine en bi yenisi verilir yanlışlıkla, dalgınlığına geliverir evin hanımının... Adamların derdi gücü bu ;)"  dedim... 
Renk lazım bana dedim bir de... Renkle birlikte boncuk ama illa ki nazar boncuğu, sonra azcık aklımı başka şeylere verip düşünmek, tasarlamak lazım bana, boncukları dizdiğim ipe, sıra sıra tek tek bırakıvermeli içimdeki sıkıntıları... 
Ez cümle sevgili okur, bana iyi gelecek olanı bildim ben, bildim ve yaptım. Bak bugün nasıl da bombayım, hem hazır hava da serinlemişken, güzel güzel yağmur yağıyorken :) 
Bu yaptığım ikinci keçe nazarlık, ilki şurdaydı ama bakmasanız da olur linke, çünkü aşağıya tekrar koydum resmini sevgili okur :) 

İhtiyacımız olan malzemeler, istediğimiz büyüklükte kare keçe (ortadan ikiye katlayıp üçgen elde etmek üzere), kenar dikişleri için etamin ipi, keçe iğnesi, misina, askı vazifesinde bir kalın ip, bir kase nazar boncuğu, bir kase minik kareler halinde kesilmiş rengarenk keçeler lazım, bir de aralara minik minik boncuklar, gerisi sizin zevkiniz, gerisi sizin  paşa gönlünüz :)


Ortasına bir minik üçgen diktim ama siz daha büyük yapabilirsiniz, benim kırmızı kalın keçem kalmadığı için bu kadarcık oldu. Hem yapıştırdım hem de estetik olması için kenarlarından mavi iple tutturuverdim. Mavi çünkü ortadaki boncukla uyum sağlaması bakımından ;)  Askı ipini keçeye birleştirdiğim yerlere de çiçek boncuklardan düğümledim :)
Son karede de iki nazarlık bir arada, hangisini daha çok sevdin sevgili okur?
***********
Şimdi sen hayal et, bu son yaptığım keçe nazarlık, sonra şu yaptığım çanta gibi bir çanta, sonra şu keçe magnetler, sonra bir de minik bir kasnak içinde kaneviçe, ve belki bir süpriz daha? Yapalım mı bi çekiliş, "Bloğun 2. yılına 4 ay var çekilişi" :) İçimden geldi ;) Ama aramızda, bayramı bi geçirelim sonra ben sana burdan duyururum çekilişi, sen de katılırsın sevgili okur ;) Madem ki bunca yakınsın bana, madem ki sırdaşımsın bir nevi, hakkındır bir güzel çekiliş ama illa ki aramızda! Ben senin yerinde olsam hayatta duyurmam kimselere, paylaşmam ki şansım artsın :))
Hadi öyleyse, azcık heyecan yapalım birlikte ey sevgili okur :) Bekle beni e mi ;)
BONUSSSSSSS

17 yorum:

  1. paşa gönlünün ve senin ellerinize sağlık bu arada ben beyaz olanı beğendim sevgiler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler dishekuş :) Beyaz olan da güzel ama benim gönlüm her daim kırmızıdan yana ;) Geliştirmeye karar verdim bu nazarlık işini, yaptıkça gösteririm bakalım size de :)
      Sevgiler

      Sil
  2. Gülmekten koptum bu yayına,hani içinde ben de varım ya:)))))Nazarlık süper olmuş,her eve lazım!En kocamanından öptüm seni,benim bloga da gel,o yayın senin içindi:)))))))))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, eskiciler yolunuzu gözlüyorlarmış Nilgün hanım, küsmüşler hatta onları bırakıp avm den kova almanıza :))
      Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim :)
      Ben de öpüyorum çok ve ben de sizin son posta çok güldüm :)
      Allah gülmekten ayırmasın diyeyim, bir de selamlar enişteye :)

      Sil
  3. Cıngıl cıngıl tam benlik olmuşlar... Soldakinin ortası sağdakine geçerse beni bitirir. Şahane olmuşlar, yazının arkasındaki enerji boncuklara yansımış:)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet yahu tam cıngıl cıngıl sahiden de :) Ne güzel di mi bütün renkler birarada, benim de bakarken içim coşuyor :)
      Terapi gibi oldu bana bu iş, devamı da gelecek, ne gerek var ki eskici beklemeye hem :))
      Çok teşekkür ederim, sizin yaptıklarınızın yanında benimkiler nacizane ama yorumunuz çok kıymetli tam da bu bakımdan :)

      Sil
  4. Ne güzel yapmışsın işte bu kadar el işi her derde devadır:))
    Esen'ciğim nazarlığın alt kısmına bayıldım ilk fırsatta kopyalayıp bende yapmak istiyorum ellerine sağlık.
    Öperim çok..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. :) Sağol Mehtap Abla, aynen dediğin gibi deva oldu bu nazarlık :) Uğraşırken geçiverdi sıkıntım ;)
      Benim yaptığım herşey senindir, ne dilersen aynısını yapabilirsin, söylemene gerek bile yok, ben öğrencin olarak ancak gurur duyarım yaptıklarımı kayda değer bulduğun için :)
      Bende küçük keçelerden çok renk var, istersen veririm sana,
      Öpüyorum çok :)

      Sil
  5. Tabii insanın iki dünya güzeli çocuğu olunca nazar değmesin diye evi böyle nazarlıkla doldurur, peki iyi mi yapar ? tabiiki de!!!
    çok güzel olmuş hepsini sevdim :)
    buraya da yağmur yağsın lütfen, sıcaktan bunaldım dikiş dikemiyom yahuuuu !!
    vay vay çekilişin üstünden 1 yıl geçti haa !!
    zaman ne çabuk geçti bee, benim ilk kazandığım çekiliş olması hasebiyle,senin yaptığın çekilişin ayrı yeri var benim için Sevgili Esen :)
    ellerine sağlık :)
    çekilişte görüşürüz dermişim :)
    Sevgiler...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. :)) Yeminle o maksatla değil bunlar, Allah nazarlardan saklasın elbet kuzularımızı ama benim ilgim tamamen nazar boncuklarından mütevellit :)) E nazar boncuklarıyla da ne yapılır, nazarlık! :)) O bakımdan yani, bi de ben bunları hediye ediyorum ki, bi tane şu yukardaki kırmızıyı eve yaptım o kadar ;) Asıl sen bu akşam yaptığımı gör, bunlardan daha basit ama ben daha çok sevdim onu :) Face'den bakabilirsin, buraya da koyarım ama aynı gün içinde iki ayrı nazarlık! Nazara gelirim yahu, azcık sonra koyayım bari (dayanabilirsem)
      Yağmur güzel oldu bugün, inşallah bizden sonra da size gelsin :)
      Çekilişi yapalı bi sene olmadı ki ;) Te Aralıktaydı öteki, içimden geldi bu ;) Bakarsın yine sana çıkar ve ben çok sevinirim yine! ;)
      öperim

      Sil
  6. Yaşasın çekilişşş:))Nazarlıklar süper ötesi olmuş Esencim,bütün sevgini ve zevkini döktürmüşsün:)Mutlu olmak böyle birşey işte;insan ürettikçe üretiyor,sevgisi çoğalıyor sonra paylaşmak istiyor,hep böyle kalasın canım:)Nazarlıkların en önce seni korusun,öptüm:)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ya tubanne yaaa, bu nasıl güzel bir yorum şimdi yatarayak :))) Üstelik çocuklar yüzünden bütün sinirlerim tepemdeyken yorumlar sakinleştirip, mutlu ediyor beni :) Sağol şekerim :) Ya aslında bu akşam daha basit daha sade bi nazarlık daha yaptım onu bi görsen ;)
      Bu nazarlıklar beni ve benimle birlikte okuyan, yorum yazan, yazmayan bütün kadınları ve kuzularını ve ailelerini korusun ;)
      Çok tatlısın Tubaaa :)
      Öperim

      Sil
  7. Tam da diyecektim ki "ben kırmızıyı daha bi sevdim sanki :D ) sonra gördüm ki sormuşsun.Ben de cevapladım işte.
    Üç kuruş fazla olsun kırmızı olsun dimi ammaa :D
    Yaw şu yanlışlıkla verilenler var yaa hep içime oturan bir şey vardı.Anneciğim, küçülen, eskiyenleri ayırırken, benim büyük bir hevesle aldığım ve sadece bir kış giydiğim bir zamanlar çok moda olan sarı botlar vardı yaa onları yanlışlıkla vermişti yaaaa.Bir daha ki kış giymek için baktığımda yoklardı :D çok üzülmüştüm.Bak nasıl etkilediyse hala hatırlıyorum ehehhehhehe.
    Ben bu nazarlıkları çok sevdim, hediye için çok idealler.Okullar açılıp eve tıkıldığımda yapayım ben de :D
    Ben de katılmak istiyorum ama çekilişeee.Bayramdan sonra okullar açılana kadar internetten uzak kalıcam ama nasıl yapıcaaaz?
    Mersin'e erkek kardeşime kız istemeye gidicez biliyo musuuun? :D çok heyecanlıyız. Sekiz yıldır beraberler artık yüzük takıcaz ehehehhehe.Paylaşmak istedim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı kalın keçe bitti şekerim :) Güzel bir keçe bulunca alıcam hemen yine kırmızı, çok zor buluyorum, ya tonu kötü oluyor ya keçenin kendisi... Ama söz sana da bi tane kıpkırmızı nazarlık yapıcam hediye şekerim :)
      Yanlışlıkla eskiciye pantol veren ve yanlışlıkla botu verilip mağdur olanlar burda :) Yazık olmuş, ne üzülür insan sahiden de...
      Çekilişe daha var, bayram bitsin ben hediyeleri yapayım yani nerden baksan 20 gün, e sonra bi de süre veririz katılım için, e o da nerden baksan 15 gün, sen dönersin o zamana ;) Bekleriz seni merak etme ama sen gelmiyor musun İstanbul'a?
      Ne güzel işleriniz varmış yahu :) Hadi hayırlısı, Allah tamamına erdirsin bakalım :)
      Görümce oluyosun yani :) Tebrikler :)
      Öperim şekerim :)

      Sil
    2. Mersin işi çıkınca İstanbul işi yattı :( gerçi benim işim belli olmaz, deli aklına geleni yaparmış :D
      yetişirim çekilişe ben o zamaan, belki nazarlığıda orada kazanırım :D
      Yaaa! evet, zaten yıllardır evimizin kızı açelya ama bunlar daha güzel heyecanlar.
      Ben de öpüyorum

      Sil
  8. Yazmadan gitmeyim ne kadar şık olmuşlar elinize sağlık :) bende keçe ile uğraşıyorum artık ağırlık verdim yaptıklarıma ama evimin girişine bi tane yapayım hemen :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, diğer keçe nazarlıklarım bunlardan daha kolay, bilmem sonraki postlarda gördünüz mü? Ne zevkli iş di mi keçe işi :)
      Yapın ve Allah nazarlardan saklasın hanenizi...
      Bir de unutmadan "Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz" ;)

      Sil

Yazın bi, lütfen yazın yaaa, merak ediyorum ne düşünüyosunuz ;)
Yorumunuz çıksın istiyorsanız eğer:
Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı yazın url kısmını boş bırakın, yorumunuzu postalayın, aksi takdirde, çok istememe rağmen gelemiyor yorumlarınız :)

Bunlar da var...

İlginizi çekebilecek bağlantılar.