10 Nisan 2012 Salı

ESEN'DEN BİLİNÇLİ TÜKETİCİ DERSLERİ 1 :)

Zeynep Erbakan'ın aşırı para harcama hastalığını duydunuz mu, bu hastalık nedeniyle tedavi gördüğü sırada dolandırıldırıldığı ile ilgili bir haber vardı geçen televizyonda, ordan duydum ben de, şaşırdım da birden habere, etrafımda böyle bir hastalıktan muzdarip olup bir de tedavi görmesi gereken kimse yok hiç ama bu yolda istikrarlı bir şekilde ilerleyen biri var, kim mi :) tam karşınızda :)))) Annemin deyimiyle "Para harcama hastalığı" var bende de, gerçi o hiç "aşırı" kelimesini kullanmadı, sanıyorum bu sebeptendir ki tedavi gerektirecek aşamada değil benimki :)

Paranın bu dünya için gerektiğini, kefenin cebinin olmadığını, kenarda duran paranın (malesef :( ) rahatsızlık verdiğini düşünüyorum, biliyorum "Ak akçe kara gün içindir" ama bende -ne yazık ki- durum budur.

N'apar normal bir insan, ihtiyacını belirler, sonra çıkar yapar alışverişini ihtiyacı çerçevesinde di mi, ama ben napıyorum, ihtiyacımı biliyorum ama "bir gün ihtiyacım olur " dediklerimi de katıyorum alışverişlerime, "E % 70 indirim var, almasam ayıp olur şimdi bu güzelim eteğe, ya da elbiseye" diyorum ve alıyorum... Taksitle alıyorum ya, farz-ı muhal 8 taksitle, bir sonraki ay başka bir ihtiyacımı ya da "İhtiyacım olur bakarsın"ı alıyorum, ekleniyor da ekleniyor taksitler ucuca ve burdan köye yol oluyor...

Yalnız birkaç yıldır iyi bir alışkanlık geliştirdim, çok yeni de olsa giymediklerimi mutlaka veriyorum birilerine, misal her yeni palto ya da manto aldığımda evdekilerden biri otomatikman yeni sahibine gidiyor :)

Şimdi size aşağıdaki resimli örneklerle ne kadar bilinçsiz bir tüketici olduğumu anlatayım. Alışveriş dendi mi ilk resimde gördüğünüz kadın gibiyim (ruh olarak tabii :), fizik olarak da erişebilmeyi de çok istemekle birlikte!)  "Şu vitrinde % 50 yazıyor, aaa ötekinde de % 60 olmuş indirim, yok artık  burda da % 70!!! Bakalım bakalım bi, ne alabiliriz lüzumlu- lüzumsuz" şeklinde dolanıyorum alışveriş merkezlerinde...

Ayakkabı alıcam tam bir yıldır, yani ihtiyacım olan kahverengi babet ayakkabıyı... Alamıyorum bir türlü, çeşitli ayakkabı mağazalarına giriyorum ama babet dışında bir sürü ayakkabı alıyorum ve hala bir kahverengi babetim yok :(

Allah ıslah etsin beni diyerek aldıklarımı göstereyim size sırayla, bakın bakalım kahverengi babet almaya niyet edip girdiğim dükkanlardan onun dışında neler almışım...





1- Kahverengi babet almaya gidip, olmadı bunu alayım da baharda giyerim dediğim ayakkabı
2- E kahverengi babet yok ama bu kahverengi (en azından renk tuttu) çizmeyi alayım, seneye lazım olacak nasılsa


3- Siyah çizme olsa kahve babet yerine, onu başka bi dükkandan alırım nasılsa :)


4- Hay allah böyle bi ayakkabıyı da çok istiyodum yaaa, aaa hem yokmuş burda da kahve babet, krem var ama boşver onun yerine bu daha iyi, bakarız bakalım başka bi zaman,  Allah kerim...

Bunların dışında resimleyemediğim çünkü ikisini de hediye ettiğim bir krem rengi babet ve çook indirimde diye aldığım, ayağımı çok sıktığı için hiç giyemediğim rugan siyah babet var... 
Tamamı etti mi size 6 çift ayakkabı-çizme :)))

VE BEN HALAAA KAHVERENGİ BABET İSTİYORUM...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

Yazın bi, lütfen yazın yaaa, merak ediyorum ne düşünüyosunuz ;)
Yorumunuz çıksın istiyorsanız eğer:
Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı yazın url kısmını boş bırakın, yorumunuzu postalayın, aksi takdirde, çok istememe rağmen gelemiyor yorumlarınız :)

Bunlar da var...

İlginizi çekebilecek bağlantılar.