3 Kasım 2015 Salı

YAKMA ÇİÇEKLİ TAÇLAR, KEÇEDEN EVLER, GELİNLERE ÇİÇEKLER GETİRDİM :)

"Ne kadar değişir ki koca koca insanların fikri 6 ayda?" "Ne olabilir ki yani kayda değer değişikliğe sebebiyet verecek bu kadarcık zamanda?" ve hep olduğu gibi bu fikrimde de çuvalladım maalesef. 6 ayda fikirler değişirmiş, başka türlü düşünebilirmiş insanlar... Yani zat-ı muhterem "ille de seçim" demekte, hükümeti kurdurmamak için elinden geleni yapmakta, bu görevi zinhar muhalefete vermemekte yerden göğe haklıymış da ben bilememişim...
Ne diyim, arada geçen kaos ortamı, durmuş piyasa, fırlamış dolar, yitip giden onca can... Belki de denize düşen yılana sarılır misaliydi ama ne diyebiliriz ki, bağzı vatandaşların, üstelik çoğunluğun iradesi herşeyin üstündeydi vs. vs...
Ben Kanada başbakanı gibi bi başbakan isterken, Uruguay eski devlet başkanı bize gelmez mi derken çok mu şey istiyorum Allahaşkına sevgili okur?
************
Hazırlanmışım da sunuma, koymuşum flaşa, bi aksilik olursa diye kendime mail de atmışım ama yetmemiş demek ki... Mikrop yuvası flaş açılmamış hocanın bilgisayarında, internet de olmadığı için mailime de erişememişim :( Sunumu öööyle okumuşum elimdeki slayt çıktılarından, kah okumuş, kah anlatmışım da, ekranda görünmeyince tekrar tekrar okumak zorunda kalmışım.... Akşamki dersi anlatıyorum sana... Neyse ki çok çuvallamadım, yoo hiç moralim de bozulmadı, aksine daha bi samimi sunum oldu pavırpoyintsiz :))) Dur bakalım kaç verecek hoca ;)
************
Enerjim tavan yine bu aralar, aklımda binbir çeşit fikir, kendi kendime beyin fırtınası yapıp duruyorum, bazen unutur gibi oluyorum o zaman derhal Esracığımın şahane akıl defterini açıp yazıyorum hemen ;) Anlatmadım di mi sana Esra ile buluştuk geçenlerde. Haklısın pek çok şeyi anlatmıyorum artık, Anlatmaya kalktığımda da güncelliğini yitirmiş oluyor, benim heyecanım geçmiş oluyor vs.... Yalnız nasıl bir yer bu blog dünyası Sevgili Okur, ig'de patır patır gidiyor takipçiler bazenleri (ki 4900'a dayandı!) ama bak ben bu kadar az yazarken bloğa, bir kişi bile gitmedi aylardır takipçilerden, helal yani!
*************
Ali Deniz'i her kek, kurabiye yapımı esnasında mutfağa sokmaya devam ediyorum :) Nasıl da seviyor çocuğum :)
GELİN BUKETİ, GELİN TACI, DAMAT YAKA ÇİÇEĞİ

TEFERRUAT 

ÇİÇEKLİ TOKALAR 


KEÇE EVLER
Ortadaki beyaz ev sevgili İlim İlmek'in  muhtarlık binası :)  Gerisine gönlünüzce  buyrun yerleşin lütfen :)
Keçe evlerin yapımını anlattığım Youtube videosu için tıklayın. Abone olmayı da unutmayın. 

GELİN TACI, DAMAT YAKA ÇİÇEĞİ

LOHUSA TACI

ÇİÇEKLİ TARAK TOKA

LOHUSA TACI

LOHUSA TACI

LOHUSA TACI
(Benim favorim  bu :)

Yakma çiçek yapımını anlattığı Youtube videosu için tıklayın. Abone olmayı unutmayın. 
ALİ DENİZ MUTFAKTA

NEHİR 3 YAŞINDA-CUMHURİYET BAYRAMI

ALİ DENİZ 5 YAŞINDA- CUMHURİYET BAYRAMI


Misafirlerime yaptım bunları geçen haftaki tatilde, kumpiri özellikle tavsiye ederim :)
Haşla patatesleri, tereyağ ve tuzla blendırdan geçir, kaplara koy, ya da büyük bir borcama, üstüne garnitür, mısır, kornişon, içinden ne gelirse işte, kaşarları ister en üste koy, ister patatesin hemen üstüne, ver fırına 10 dakika, üstüne ketçap, mayonez, al sana misler gibi kumpir işte :) 

AŞURE :) 
Yine yaptım, hep yapıcam Allah nasip ederse :) 
Hala aşure yapması için annelerini bekleyen kadınlara sesleniyorum: Lütfen artık annelerinizden bayrağı devralın, gün bugündür, aşurenizi kendiniz yapıp annenizi şaşırtın :) Tarif başlıkta ve çok da ayrıntılı, hiç bilmeyenin nefis aşureler yapabileceği kadar üstelik, lütfen yani :)  

AŞURE


NAZARLIK
Bu da bu postun nazarlığı olsun, Rabbim hem seni, hem beni korusun kem gözlerden, nazarlardan ve dahi tüm kötülüklerden... 

Kal sağlıcakla sevgili okur, yine gelicem, bekle beni ama yaz da bu arada lütfen, hadi bekliyorum güzel haberlerini...

Not: Resimler yine manasız bir sıralamayla oldu, affına sığınıyorum...


8 yorum:

  1. Ben de yaptım aşure, daha bayramda yapmıştım, ama eve bereket gelir diyorlarmış aşure pişirince, ondan yaptım. Ya da galiba bir bahane arıyordum, onu bulur bulmaz geçtim erzak dolabının başına:))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ben de birkaç kez yapıyordum hep aslında, bu sene de bir kez daha yapmak niyetim :) Sen de iyi etmişsin, ne güzel işte, bereketli olsun canım, mis gibi, aşureden güzeli var mı :)

      Sil
  2. Canım, varsın resimler manasız bir sırada olsun, soluksuz bakıyorum ben onlara ve maşallah diyorum her zaman sana. Bir koltuğa beş karpuz sığdırıyorsun, hem de pek muntazam, sonra da böyle akıcı bir şekilde sunuyorsun bizlere.
    Kumpir fikrini çok beğendim, hatta da canım çekti birazcık, en kısa zamanda deneyeceğim. Ama aşure için söz veremiyorum, yani mutfakla aramı zoraki ısıtmaya çalışıyorum, benden aşure yapmamı beklemek haksızlık olur şu anda. Ama olur o da bir gün.. Sevgiler..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım benim :) Takılıyorum işte, severek yaptığım için geçiyor belki sana da bu hisler :)
      Kumpir hem çok basit hem çok lezzetli, aynı dışardaki kumpir, üstelik malzemeleri daha sağlıklı evde yapıldığı için :) Dene mutlaka. Aşure için de hadi bu seneyi geçelim ama seneye lütfen yani :) Yaparsın sen yahu, bak adım adım kolaycacık yapılacak şekilde anlattım, daha ne! Onca güzel albüme sabrı ve yeteneği olan insan şuncacık aşureyi mi beceremeyecek :)))

      Sil
  3. Aşureniz bereketli olsun. Çocuklarınız çok tatlılar, heşansli bir yaşamları olsun. " Türk milleti zekidir, Türk milleti akıllıdır" diyen Mustafa Kemal'in tek yanıldığı sözü bu herhalde. Terörle bitap düşmüş, doğa felaketlerine uğramış, zulüm gören yerlerde oylarını ikiye katladılar ne denir ki? Neyse çiçekler bu kasveti dağıttı biraz ama en çok o nazarlığa bittim. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aminn, inşallah! Çok teşekkürler İlhan Bey...
      Çok şaşırdım ben de sonuçlara, lakin yapacak bişey yok, demokrasi...
      Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuza, sağolun :)

      Sil
  4. Esencim canim benim,öyle özledimki seni!

    Yazdiklarini okuyunca icim yandi,ama yapilacak bisi yok gibi duruyor,ileriki referandumlara kadar:))

    Muhtarlik binasina,gelin taclarina,lohusa taclarina,Nehirìn ve Ali Deniz`in Cumhuriyet bayrami pozlarina ise ayrica bayildimm! Ikisinide ayri ayri öpüyorum yanaklarindan!

    Biz biletimizi coktan aldik,2016 da da maalesef Türkiye`ye geliyoruz! Bu bilet isi secimlerden evvel omasaydi kesinlikle almazdim,gelmezdim,ama simdi mecburuz! Belki birgün detayli konusmak kismet olur,en azsenin kadar dertli biriyim bende:((

    Senide cok öpüyorum ve sanssizlik olsada sen basardin biliyorum,simdiden tebrik ediyorum seni marifetli ve basarili annem!

    Serpil.

    aa bu arada hazirladigin hersey icin ellerine saglik,asurenden aldim bir kase:))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Geçen gün düşündüm ben de seni, sonra baktım yazmışsın bloğa :) okudum telefondan postunu, dönüp tekrar yorum yazacağım :)
      Maalesef demene şaşırdım, yanmış okudum sandım ama... Memleketin hali aylardır fena, buna rağmen çıkan sonuç böyle...
      :)) Ne güzel yazmışsın, hadi inşallah canım benim, gerçekten bitirebilirim, mezun olurum da birlikte kutlarız yine burdan :)
      Aşureden bir değil iki kase al, siz kalabalıksınız :)
      öperim çok çok

      Sil

Yazın bi, lütfen yazın yaaa, merak ediyorum ne düşünüyosunuz ;)
Yorumunuz çıksın istiyorsanız eğer:
Blog sahibi değilseniz adı/url seçeneğini seçip ad kısmına adınızı yazın url kısmını boş bırakın, yorumunuzu postalayın, aksi takdirde, çok istememe rağmen gelemiyor yorumlarınız :)

Bunlar da var...

İlginizi çekebilecek bağlantılar.